idyll

midsommarafton var fin. lite stressig och lite för kort, men absolut fin!
det var massor med sill, ja massa annat mat också för den delen, många nubbar och fint sällskap.
patrick var i sitt esse och höll  låda och sjöng hela dagen (ha ha) jag vet att jag tänkte, han är fin han. min man. alla var på bra humör och ville skåla, sjunga och leka! ja vi hade himla roligt!

skönast var ändå dagen efter. när jag fick vila i hans armar hela dagen och reste mig enbart för att plocka upp ännu en godis ur skålen. jag vet helt ärligt inte om jag skulle överleva utan sådana dar?


nu är jag tillbaka på jobbet. 3 veckor sen får jag min ledighet.
3 veckor känns som en evighet, men när jag kollar min kalender så tror jag att det kommer att gå fort.
till exempel ska jag på möte idag, gå på bio imorgon, jobba extra på mitt nya jobb på onsdag, gadda mig och se hoffmaestro på fredag, gå på 30års fest på lördag. och ja, sen kan man bocka av vecka 26


jag längtar så fruktansvärt mycket efter en stuga vid vattnet. där jag kan ligga i en hängmatta och läsa en bok, leka på bryggan eller springa runt i nästan inga kläder alls och bara vara. och när solen börjar gå ner tänder vi grillen och man känner doften av grillat kött, en utav de bästa dofterna jag vet.
vi tänder tiotals ljus loch delar på en flaska rosé. vi behöver egentligen inte säga någonting alls men vi kanske pratar lite om livet

puss hjärtan

Kommentarer
Postat av: Janika

hjärta


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback